De ce vocea din metrou este o voce de femeie

17S-au scris  articole despre femeia a cărei voce sună în vagoanele de metrou. Am găsit și aici, și aici, și aici câte ceva. Plus detaliile despre cearta pe care a avut-o actrița cu cei de la Metrorex pentru că i-au folosit vocea fără ca înregistrările să fie plătite. Informații se găsesc și am tot văzut reportaje la TV despre ea.

Nu m-a interesat în mod special personajul care anunță că se închid ușile și că urmează stațiile x, y, z, dar m-a apăsat o altă curiozitate: de ce vocea de la metrou este o voce de femeie? Eu încă nu am reușit să-mi dau seama de ce. Singurul lucru de care sunt sigură este că vocea femeii a fost folosită de cele mai multe ori, chiar și-n filmele rusești din vremea comunismului. Și în zilele noastre, când se strigă angajații și se anunță ofertele prin hypermaketuri. Și pentru că mi-ar fi plăcut să știu ce cred alții, am tras de mânecă doi-trei prieteni, în câteva mesaje, preț de 4 stații de metrou, cât fac de acasă până la muncă.

De data aceasta am grupat cei câțiva „respondenți” pe specializări. Și am mai trecut în grena – fetele, iar cu bleumarin – băieții.

Vocea din metrou este o voce de femeie pentru că…

Ingineri & IT-iști:

e un sunet mai complex

nimic nu se compară cu vocea de femeie satisfăcută :))

tre să fie o voce caldă și expresivă, de obicei persoanele care fac astfel de înregistrări sunt actori

se ințelege mai ușor pe difuzoare

Oameni din Comunicare, PR și Resurse Umane

nu au plătit-o. Știu povestea :)). În caz că mai e aceeași voce.

un bărbat nu s-ar angaja pe postul ăsta

e mai sexi

vocea unei femei este mai plăcută decât vocea unui bărbat. În mintea cuiva o voce caldă, liniștitoare de femeie e ceva plăcut. Dar să știi că înainte de ’89 era și o voce de bărbat. Vocea feminină era numită ”Mihaela”, iar vocea masculină era numită… Nu mai știu 😀 (…) o colegă a zis că este vocea unei femei ”because women rule”.

o fi mai plăcută la auz

o femeie îmblânzește orice fierătanie

femeile sunt renumite pentru talentul de a oferi indicații, de a atrage atenția (atenție, se închid ușile!) și de a avea mereu dreptate (motiv pentru care sunt ascultate).

:)) Eu am auzit și voce de bărbat la metrou (…) mai e câte un nene care zice să folosim toate ușuie de acces sau că vine metroul în două minute

:)) e mai caldă. Și nu te întrerupe de la activitățile tale. Nimeni nu ascultă femeile :)))

este caldă și liniștitoare, precum glasul mamei

(pentru) o călătorie senzuală, desigur

… femeile au mereu dreptate. Îți imaginezi dacă ar fi un bărbat și ar spune: ”Peronul este pe partea dreaptă”? Te-ai gândi de două ori înainte să îl crezi. Ratezi coborârea, pierzi timp :))

Oameni de artă

femeia vorbește mult și tare

mai suavă… ca să-i înveselească pe călătorii nezâmbitori

Acuma mă întreb… Oare o mai schimbă, vocea asta? Acuș-acuș (peste ani) e gata Magistrala 5. Ce-ar fi să se propună o voce de bărbat pentru Pantelimon – Drumul Taberei?

 

Sursa foto

3 gânduri despre „De ce vocea din metrou este o voce de femeie

    1. Ciobanu Diana Autor post

      Ehh… Am găsit pe undeva că teoriile lui Freud se cam rup de la o generație la alta. Dar cred că de s-ar plimba Freud cu metroul Bucureștiului… ar protesta că vocea unei femei este atât de prezentă în public. :))

      Răspunde

Lasă un răspuns

